søndag den 13. marts 2011

Mama's homemade

Åh, der er da ikke noget bedre end at få en lille pakke med hjem fra ens mor. Denne gang fik jeg en omgang hjemmelavede knækbrød med hjem og jeg kan love jer for, at de er gode! Jeg kan godt skaffe opskriften, hvis I skulle være interesserede.. De skulle være meget nemme at lave :)

Her får I så opskriften:
1 dl Havregryn
1 dl Sesamfrø
1 dl Hørfrø
1 dl Solsikkekerner
4 dl Hvedemel
2 dl vand
1 dl Olie, Solsikke eller Raps
1 tskf fint salt
1 tskf bagepulver

Alt blandes med en ske og deles i 2 dele.
Dejen kan måske tage lidt mere mel, skal være fast.
Hver del rulles tyndt ud mellem 2 stykker bagepapir.
Hver skal have størrelsen af ca en bageplade.
Kan rulles ud på pladen.
Det øverste papir fjernes før bagning.
Dejen skæres i passende stykker, det er nemt og dekorativt at bruge en klejnespore,
man trækker bare sporene igennem dejen og brækker dem først fra hinanden når brødet er bagt.
Bages midt i ovnen ved 200 grader til de er lysebrune, ca 13-15 min.
Afkøler på rist.


There is nothing better than my mom's homemade crispbread. I'm addicted!

10 kommentarer:

  1. Uuhhh, ja tak til opskrift :D

    /C

    Http://www.silverpreview.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Den vil jeg da meget gerne have:-)

    SvarSlet
  3. uuh, jeg kunne da godt bruge den opskrift hvis det kunne lade sig gøre : )

    - http://itsmorethanfashion-anne.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Nøj hvor ser de gode ud! En opskrift ville ikke gøre noget :)

    - Sofie Louise

    www.so-many-shades-of-white.blogspot.com

    SvarSlet
  5. ja tak til opskrift! det ser helt vildt godt ud!

    SvarSlet
  6. Hørt :) Jeg vil straks ringe til min mor efter den magiske opskrift.. Hehe..

    SvarSlet
  7. Kan se opskriften er på vej, men jeg stemmer helt klart i! En opskrift ville være skønno og den dejlig afveksling til de normale boller:)

    /Simone
    www.fashionmanifest.dk

    SvarSlet
  8. Ummh, lækkert, men er næsten mere interesseret i dine fiiine fine dåser i baggrunden, dem er jeg helt vild med :) Hvor de fra? :)
    /Gunilla

    SvarSlet
  9. Gunilla: Den grønlige bøtte er fra et loppemarked og den anden blomstrede er fra Lisbeth Dahl og findes i flere størrelser :)

    SvarSlet
  10. Det var da sjovt!
    Opskriften er næsten identisk med Isabella Thordsens mors opskrift på knækbrød: http://isabellathordsen.blogspot.com/2011/03/var-gaq-gaq-gaq.html#
    Mon I har samme mor? :)

    SvarSlet