fredag den 19. november 2010

DIY tøjstativ!

Nu har jeg efterhånden fået mange kommentarer og mails angående mit tøjstativ. Dejligt med jeres interesse! Tænkte det ville være nemmest at lave et indlæg om alle detaljerne. So here goes:
Min kæreste har bygget stativet ud af 3/4" galvaniserede vandrør købt i Silvan. Det kostede ca. 800 kr. at bygge, og man skruer det bare sammen ved håndkraft. Det er stabilt og står ikke og vakler, som mange af jer har spurgt om. Der er sat 2x2 små filtdutter (købt i Bilka) under "T-muffen" og 2x3 filtdutter under hver "Slutmuffe", som vist på sidste billede, for at gøre det helt stabilt. Som I måske har bemærket, har delene ret sjove navne, og der var faktisk også en dims i Silvan der hed "Brystnippel" HAHA! Spørg endelig, hvis der er andet I vil vide om det :) Enjoy!

Many of you guys have asked how to create a clothing rack like mine. So here you have some pics, so you can imagine how to build one similar. Have fun :)

35 kommentarer:

  1. Det er altså smart og lyder som om det er lige til at gå til, hvis jeg bare havde pladsen havde jeg selv sat sådan et sammen!

    SvarSlet
  2. gud hvor er det smart.......

    SvarSlet
  3. Vi er selv i gang herhjemme - din kæreste er simpelthen for genial ;-)

    /Linda

    SvarSlet
  4. Tak skal du have!!!! det var super, så skal jeg selv prøve :-)

    SvarSlet
  5. ahahhahah
    my compliments!!
    Great Idea! ahhahah
    I love you!

    ciao ciao from Rome!

    http://www.bexclusivemagazine.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. Ej hvor ser det fedt ud. tak for tippet! :) tjek meget gerne min blog på http://themodebook.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Det er også bare rigtig fint:) Elsker sådan nogle tøjstativer, må lige få min far til at lave et (hvis jeg har plads) ;) Tak for tippet!
    /Gunilla

    SvarSlet
  8. Det er seriøst det lækreste tøjstativting jeg nogensinde har set! Kreativ kæreste du har dig

    SvarSlet
  9. Hov søde, min kommentarer til dit tidligere indslag var ment til dette.. hehe

    Kan se du er glad for at jeg blogger igen ;)

    http://styleexile.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Perfekt! Ej hvor godt. Det skal jeg lave.
    Men lige et spørgsmål mere: Bliver dit tøj ikke støvet, når det ikke hænger i et skab?:)

    SvarSlet
  11. Så smart :)
    Tror også vi skal i gang herhjemme, det er virkelig pænt og smart!

    SvarSlet
  12. Guapizimo: Ja, det er det.. Man kan jo også bare vælge at lave et kortere et.

    BRUUN by BRUUN: Fedt Linda! Vi må se et resultat, når du er færdig!

    Hao Li: Så lidt.. Min kæreste siger at det er meget nemt at skrue sammen.

    BExCLUSIVE MAGAZINE: Thanks a lot!!

    Betina Ask: Jeg vil kigge forbi med det vuns :)

    Gunilla: Ja, gør det. :)

    Amalie: Tak. Ja, synes også det var ret godt fundet på af ham. Så slipper man for huller i loftet eller væggen, hvis man ville have vandrørene hængende istedet.

    Anonym: Jeg synes mere det er gulvet der bliver støvet af tøjet og ikke omvendt. Haha..

    Emily: Godt du kan lide det :)

    SvarSlet
  13. du mener forhåbentlig 80 kroner og ikke 800? :D
    men fedt stativ!

    SvarSlet
  14. Genialt! Tak for guide! Dem man køber er altid så ustabile og af dårlig kvalitet!

    SvarSlet
  15. Hvor langt er det? :)

    SvarSlet
  16. I like! Er vild med det rå udseende. Og jeg kan tænke mig at må have været meget tilfredsstillende at lave sådan noget selv.

    SvarSlet
  17. Hvor er det en fed ide!! Elsker at man kan lave et stativ selv, mangler virkelig gadarobeplads!!


    embracefashionandmusic.blogspot.com

    SvarSlet
  18. Jeg kunne faktisk godt forestille mig at det kostede 800 at sætte det sammen! :o

    SvarSlet
  19. Hvor højt er det? :)

    SvarSlet
  20. har på det sidste søgt på nettet efter tøjstativer og synes især Hay havde et flot et... MEN for 2 dage siden støtte jeg ind i din blog og så det her helt fantastiske stativ. Jeg viste det med det samme til min far, hvorefter han fortalte om en kollega som nemt kun skaffe materialerne...
    ..så i dag sidder jeg og beundre mit nye tøjstativ som jeg lige har skruet sammen. Jeg havde dog ikke plads til et på 2 m, så mit er halvt så stort.

    Mange tak for den gode idé :-)

    SvarSlet
  21. Hej. Super fint stativ og tak for tippet! Var selv på udkig, men nu har jeg fundet det, jeg skal have! :-) Jeg vil gå i gang med det samme! Super fin blog, god inspiration. :-)

    SvarSlet
  22. Hej! mega fedt. hvor bredt og højt bliver det egentligt? Er der plads til lange kjoler etc?

    SvarSlet
  23. hej, sikke et fint stativ! tænkte på, de bøjler, hvor har du købt dem og hvad koster de? de passer jo perfekt, fylder ingenting! :-)

    SvarSlet
  24. Så har jeg lige fået mit stativ samlet, det er fantastisk, og det er dejligt langt! :-) Tak for tippet! Skal bare lige have fat i nogle andre bøjler :)

    Jeg har linket til dig på min blog i dette indlæg - http://rasberryrecord.blogspot.com/2011/03/pakkepost.html

    xx Katrine Anna :-)

    SvarSlet
  25. kommer det ikke til at "bue nedad" på midten, med så meget tøj på, eller kan stangen godt holde til det? :)

    SvarSlet
  26. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvilke bøjler det er, du har? :)
    Det ser rigtig godt ud!!

    Kærligst Siri

    SvarSlet
  27. det er super fedt lavet :o.. men hvor er det man køber de lange rør henne?? og hvor meget koster det??

    SvarSlet
  28. hvad skal man bruge så mange nippelrør til?.. jeg forstår ikke helt hvordan den er lavet.. kan du ikke lige hjælpe med at forklare??... vil så meget gerne lave den i en mindre størrelse :D

    SvarSlet
  29. det ser virkelig fedt ud! jeg laver selv et i næste uge, tak for inspiration.

    hvor har du fået fat på stålbøjlerne?

    SvarSlet
  30. åh det var lige sådan et jeg godt ville have men bare 4,65 langt
    men det er meget problematisk :-(

    SvarSlet
  31. Hvor har du fået dine bøjler? Til hvilken pris? :-)

    SvarSlet
  32. Hej, den er virkelig lækker. Kan man ikke bare købe et kortere nipelrør hvis man synes 2 m er for langt? Kommer den forresten ikke til at bue på midten når den er så lang?

    SvarSlet