mandag den 18. januar 2010

I'm off to Paris




Jeg fik en tur til Paris i fødselsdagsgave af min søde kæreste og skal afsted på onsdag. Hvor heldig har man lov at være. Nu er spørgsmålet så bare, kære læsere - hvilke steder er et MUST at besøge og hvor er de gode shoppinggader placeret? Kom endelig med gode forslag, for mange af jer har sikkert været der op til flere gange og kender til alle de fede steder! Jeg er åben for alle forslag.

My sweet boyfriend gave me a trip to Paris for my birthday with departure on Wednesday. I feel so lucky! Dear Readers, now the question is simply - where are the good shopping areas located and which attractions are a MUST to visit? Many of you have probably been there several times and know all the cool places! I'm open to any ideas.


Heart picture: Mi Confesíon

28 kommentarer:

  1. how lucky! :)
    i enjoy your blog and style real much.

    X O X O//

    SvarSlet
  2. Thank you so much. I'm so glad you enjoy it!
    xxx

    SvarSlet
  3. Du er da godt nok en heldig en. Jeg vil rigtig gerne til Paris for har aldrig været der. :)

    SvarSlet
  4. Jalousi er en grim ting, men lige nu er jeg fuld af den xD

    Har aldrig selv været der, men har hørt om en "Rue Saint Honoré" (tror det er en gade?) som skulle være rimeligt fab når det gælder shopping (:

    SvarSlet
  5. Jeg har været der sidst maj måned og kunne godt lide butikker i "Montmartre" område. det er et dejligt sted til gå rundt.

    SvarSlet
  6. Lækker blog du har dig. : )

    Kh fra Sabrina - ny fast læser.

    Tjek min blog ud hvis du lyster:
    http://ledmigikkeindifristelser.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Sara Rostrup postede dette link for nylig på sin blog: http://youblushblog.com/2010/01/do-it-in-paris/

    Kender ikke guiden så ved ikke om den er god, men tænkte jeg da lige ville lufte blogindlægget, hvis nu du ikke havde set det.

    God tur! :)
    /Marie

    SvarSlet
  8. heldige heldige deg! goood tur!!!
    -Linnéa

    SvarSlet
  9. SO JEALOUS. have fun!

    http://www.daniellebarbe.blogspot.com

    SvarSlet
  10. sikke en fantastisk gave! jeg har desværre aldrig været i Paris, så kan ikek give nogle gode råd. Men vil da ønske dig en rigtig god, sjov og romantisk tur :)

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle jeres gode råd!! Dem vil jeg helt sikkert tage til mig! Fedt fedt fedt!! Mange tak. Jeg skal nok tage en masse billeder dernede, så I også får en lille "oplevelse" ud af det :) Hav en skøn aften!

    SvarSlet
  12. Tag til Marais området ! Skulle være det mest hippe område med vintage, super lækre cafe´er osv..Du må fortælle om det ..

    SvarSlet
  13. Marais! har væeret der. Super cool ! Overgåes ikke af noget andet ! Men tjek også lige nogle museer når I nu er der. Skriv her på bloggen om dineoplevelser !!

    SvarSlet
  14. Hold da op, hvor ville jeg dog gerne med dig. Sikker på du finder nogle virkelig feminine ting, som på din blog..

    SvarSlet
  15. Nej hvor er det snyd, sød kæreste du har! :)
    ville bare lige sige at jeg virkelig godt kan lide din blog, og din stil! Følger dig :)
    -Trine

    SvarSlet
  16. Gå en aften ind i lafayette's madafdeling og køb jeres aftensmad istedet for at gå på restaurant. Køb noget godt brød, en god flaske vin og så nogle af de mange lækre delikatesser og tag hjem på hotellet og spis. Det er ikke specielt dyrt, men meget lækkert. Det er også rigtig hyggeligt og afslappende efter at have gået rundt en lang dag.

    God tur :)

    SvarSlet
  17. So jealous!! Points to the boyfriend ;) I wish I had some advice, but all I can say is HAVE FUN! :)

    SvarSlet
  18. love those pictures! so pretty

    -Erica
    http://allaboutitt.blogspot.com/

    SvarSlet
  19. Honestly, I was taken around by a native and I speak zero french so I couldn't even tell you but definitely all of the typical places.

    SvarSlet
  20. Hvor er det bare skønt med alle de gode forslag, jeg vil da helt sikkert tage til Marais området, prøve Lafayette's madafdeling, hvis ellers vi kan spise på værelset (læs bagpackerhotel) :) Og Marie, tusind tak for tippet om Youblushblog, vil jeg lige tjekke ud! og Hao Li og Skille, også tusind tak for jeres tip, det lyder super! Vil prøve at nå det hele - må krydse fingre for min kæreste også gider :) Hav en dejlig dag.

    Thanks for all your sweet comments.
    Hi The Queen of Heart, It's sounds so funny! I've heard that many French people don't speak English. Have a nice day everybody!

    SvarSlet
  21. hvor er det bare skønt :)
    Nyd det - det er sådan en dejlig by ..

    SvarSlet
  22. Mange tak. Jeg glæder mig også virkelig meget :)

    SvarSlet
  23. Rue saint Honoré er virkelig en oplevelse, Lanvin er ret stor og smuk, Hermes er gigantisk og er i sig selv en oplevelse værd. DROP LV, den er overvældende stor, og det er sjovt, men der er SÅ ulideligt mange mennesker.
    Til morgenmad SKAL i prøve le pain quotidien, find adresserne på nettet (fin til backpacker budget).
    Stella M og Marc J. ligger i en meget fin lille park, der er værd at stikke snuden forbi Galerie d'orleans. God tur.

    SvarSlet
  24. Hvor er det sødt af dig. Tusind tak! Det vil jeg da lige undersøge med det samme! Skønt med en masse ideer :) Sidder lige nu og prøver at lave en liste over alle de steder vi skal hen.
    Hav en skøn aften.

    http://passionsforfashion.blogspot.com/

    SvarSlet
  25. Tag hen ved Sorbonne i latinerkvarteret. Der skulle være rigtig godt at shoppe vintage. ;-)

    SvarSlet
  26. Årh, gid det var mig som skulle til Paris igen. Er lige kommet hjem, efter at have boet dernede i 4 måneder. Vil råde dig til at tage til Le Marais (metro: Hôtel de vill eller St. Paul) og finde gaderne Rue vielle de temple, rue Francs-Bourgeois og Rue des Rosies - jeg boede dér og det er fantatik. Skønt mix mellem vintage og lækre design forretninger.

    I rue vielle de Temple ligger en lækker bar som hedder Yono - den er helt klart er værd at besøge. I rue des Rosiers ligger en café hvor de har byens skønneste brunch og kager. Jeg ville ikke tage til Paris, uden at besøge Le Loir dans la theriérè. Ellers kan man jo snuppe en falafel hos de mange udbydere i gaden. De smager himmelsk!
    Rue Francs-Bourgeois vrimler med folk om søndagen. Le Marias er især kendt for at have åbent netop dén dag og det kan mærkes.

    Husk også at besøge Ladurée hvor de laver de lækreste makroner. Jeg er afhængig!

    Til sidst, tjek bloggen: http://www.thecherryblossomgirl.com/paris-guide/ og få en fantisk shoppe oplevelse. Håber du får en god, nyd det..

    SvarSlet
  27. TUSIND tak for alle ideerne!

    Det må have været skønt at bo der i 4 måneder. Det er jo sådan en hyggelig by.

    Jeg tog til nogle af de gader du nævnte. Super fede områder og Marais var også super hyggeligt.

    Virkelig dejligt at få nogle tips :)

    Hav en dejlig aften.

    SvarSlet