torsdag den 25. februar 2010

Ønskesedlen


Jeg overvejer at investere i et spejleflekskamera, men jeg er ikke sikker på hvilket et. Hvis nogen af jer har et I vil anbefale så fyr endelig løs! Jeg overvejer Canon Eos 500d, men har ikke helt besluttet mig endnu. Nogen ideer til hvor det kan købes billigt?

I'm considering to buy a digital SLRs, but I'm not sure which one to choose? Do you guys have any recommendations? I'm considering Canon Eos 500d, but I haven't made up my mind yet. Do you have any ideas where to buy it cheap?

18 kommentarer:

  1. Hej christina, jeg overvejer også at købe et, men vent til canon eos 550 udkommer, den har større mega pixels, også kan den os optage video.hvorfor ik købe et kamera der kan det hele ? du kan klikke ind på shopusa.dk eller os er det com, der kan du finde dem billigt også med en masse ekstra udstyr såsom; camera taske, fjernbetjening, linser osv. alt sælges inkls. ekstra udstyr :) knus seyma

    SvarSlet
  2. Tak for tippet Seyma. Vil prøve at kigge på shopusa.dk :) Canon eos 500d kan også optage video. Og det ser ud til at canon eos 550d kan købes allerede på Elgigantens hjemmeside, det koster dog 1000 kr mere. Men jo, det er da klart værd at overveje. Fedt med et par tips :) Tusind tak.
    :)

    SvarSlet
  3. Har udelukkende gode ting at sige om Canon EOS 500D kameraet.

    SvarSlet
  4. EOS 500D is of course a fantastic camera but I still don't think you need that. So why to waist your money on it? I took a look into what they are selling now and I would rather recommend a Canon 1000D.If you want filming take a look of Nikon Coolpix P90 and P100. Not so expensive and does a great work. I have a 400D as you know and I it has 10.1 mega pixels. I have printed A3 format pictures with it so it should be enough. P100 has 10.3 MP

    Don’t forget that there are some extra things you need to purchase when you buy a camera. Like a memory card. =D I did not know that when I bought my camera and the price got a lot higher after I realised it. Also take a look at http://www.edbpriser.dk/ you can find a seller with a best price.

    SvarSlet
  5. Står selv og svæver imellem Canon EOS500D og Nikon d90. Åh det er så svært, for Nikons virker bare mere kvali-vare når man mærker på det.

    I forhold til 550d er det bare lir for det ekstra. Til alm. behov er det ikke nødvendigt at bruge de 1000 kr ekstra, spar dem hellere op til et lækkert objektiv.

    Men mit råd til dig må være at tage ind i en butik og prøve at holde dem. Der skal lægge godt i hånden, og du skal have let adgang til blænde, ISO mm.

    Og en af mine venner siger at Canons altså bare lyder bedre når det tager billederne. Det er de små detaljer der gør forskellen...

    Men. kamerahuset.dk er som regel de billigste

    SvarSlet
  6. pixmania.com.........!

    SvarSlet
  7. Pixmania.com har også gode priser på kameraer (:
    Ønsker mig også selv et spejlrefleks kamera og har hørt at Canon EOS 1000D skulle være rigtig godt, men om det er nyere eller bedre end Canon EOS 500D ved jeg ikke /:

    http://FASHIONISTABYNATURE.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Tusind tak for alle jeres kommentarer. Super sødt af jer. :) Vil prøve at kigge på Pixmania. Og du har nok ret Malene, man skal nok prøve at holde det. Fedt du bare siger det er "lir for de ekstra 1000 kr" - Tror nu også 500d er mere end fint for mig. Og endnu engang tusind tak for jeres gode råd.

    Thanks for your advices Mari, I really appreciate that! I'll try to look at Edbpriser.dk. I didn't know either about the memory card, so thanks a lot :)

    Jeg vil hoppe i seng. Godnat. zzz...

    SvarSlet
  9. Hi, nice blog!

    I'm saving my money for EOS 1000D, it's not very expensive. but I need to find someone who has it to find out some information from the first hand.

    http://fashion-colorhater.blogspot.com/

    SvarSlet
  10. Hey! I started with a Nikon d40 and thought it was a really nice beginners camera. Now ive upgraded to a Nikon D200 and i love it. My d40 is up for sale btw :p ;)

    SvarSlet
  11. Colorhat: sounds good. I haven't heard about that one, but you're right that it's a good idea to get some advice from someone who has it.

    Majsan: Cool. Thanks for the advice. I think I have decided to buy the Canon eos 500d though, but thanks. :)

    SvarSlet
  12. Just a little tip: Visit a store and try holding the camera before you buy it, just to make sure it sits well in your hand. Some cameras have a bigger grip, so if you have small hands then they might be hard to hold.

    SvarSlet
  13. I'll do that. Thanks. You're so right!

    SvarSlet
  14. Jeg har et nikon d3000 og jeg elsker det overdrevent!
    Fandt ud af for nylig at det havde været indstillet til en ringere kvalitet hele tiden, men da jeg stillede det til den højeste kunne jeg knap nok se forskellen, men jeg kan godt forstå du kigger på et dyrere, det er også fristende :)

    SvarSlet
  15. Fedt. Ja, tror også bare man skal blive god til at bruge det før man får de helt rigtige resultater. Det lyder som om det også er rigtig godt.
    Tror jeg er blevet enig med mig selv om et Canon Eos 450D , da jeg nok ikke ville få gavn af det video halløj alligevel i 500D'eren.

    Hav en skøn dag.

    SvarSlet
  16. Et lidt sent svar, men jeg har et Canon 1000D som jeg for nyligt købte på kamerashop.dk, det er billigt men virkelig god kvalitet og det kan stærkt anbefales!

    SvarSlet
  17. Jeg har lige købt EOS 1000D - kan ligenu købes for 2999,- i føtex. Jeg er rigtig glad for det. Du kan evt. kigge forbi min blog og se mine billeder der er taget med det :)

    SvarSlet
  18. Det lyder også som om det er ret populært det 1000D. Og ikke så dyrt igen. Hmm - det er svært synes jeg tror dog det ender med et 450d. :) Tak for tippene :)

    SvarSlet